APRIL SAVINGS
-40%
Voor 1 jaar INSCHRIJVING en VERLENGING
promoties kunnen niet gecombineerd worden

De beste aandelenaanbiedingen uit 150 landen

Meer dan 100 000 tevreden gebruikers

Biedt goedkoper tot 90% van de startprijs

Direct contact met wederverkopers en groothandels

Hoe reclame maken voor internationale goederen?

Hoe reclame maken voor internationale goederen?

Het runnen van een eigen bedrijf brengt vaak complicaties met zich mee die veel moeilijker zijn als het bedrijf gebaseerd is op buitenlandse handel en onze kennis van de wet te verwaarlozen is. Een klacht indienen over de kwaliteit van goederen die in het kader van de internationale handel worden geleverd, is een van de gebruikelijke handelingen - het brengt enkele belangrijke stappen met zich mee die moeten worden genomen om de klacht te laten plaatsvinden.

Verdrag van de Verenigde Naties

De belangrijkste en meest fundamentele bron van claims voor klachten zijn de rechten die de betrekkingen van de partijen bij een internationaal koopcontract regelen, het Verdrag van de Verenigde Naties inzake contracten voor de internationale verkoop van goederen uit Wenen van 11 april 1980. Als we de voorschriften van de bovengenoemde conventie willen toepassen, moeten we er zeker van zijn dat de partijen die de overeenkomst hebben ondertekend, hun zetel hebben in de landen die de conventie hebben aangenomen. Net als in het consumentenrecht heeft de koper het recht om reclame te maken voor de goederen als deze niet aan het contract voldoen. Deze regeling heeft betrekking op zowel het geval waarin de verkoper de goederen niet aan de koper heeft geleverd, zowel in termen van kwaliteit als kwantiteit, de goederen onvoldoende zijn beveiligd of geleverd in een andere verpakking dan die welke in het contract is gespecificeerd.

Niet-conformiteit van goederen met betrekking tot het contract

In het geval dat de goederen niet in overeenstemming zijn met het door de partijen ondertekende contract, is de koper verplicht om de verkoper hiervan onmiddellijk op de hoogte te brengen en moet hij een keuze maken over de rechtsmiddelen waarop hij recht heeft (bepalingen uiteengezet in de artikelen 46-52 van het bovengenoemde Verdrag).

Levering van vervangende goederen - een van de rechten van de koper is de mogelijkheid om de levering van vervangende goederen aan te vragen - deze actie kan alleen worden uitgevoerd als de niet-naleving van de goederen met het contract de materiële schending ervan beïnvloedt.

Verlaging van het bedrag - een ander recht is de mogelijkheid om een ​​vermindering van het bedrag te verlangen naar rato van de waarde van de geleverde goederen voor gekochte producten die niet in overeenstemming waren met de overeenkomst.

Reparatieverzoek - het is ook vermeldenswaard dat het recht van de koper ook een verzoek tot reparatie is, d.w.z. het verwijderen van kwaliteitsgebreken aan de gekochte goederen.

Beëindiging van het contract - de voor de hand liggende en meest bekende wet is de mogelijkheid om uit het contract terug te trekken in geval van niet-overeenstemming van de kwaliteit van de goederen met het contract tussen de partijen. Het is belangrijk om te benadrukken dat de herroeping betrekking heeft op het deel van het contract dat onverenigbaar is - volledige terugtrekking uit het contract heeft bestaansrecht wanneer de niet-naleving een ernstige contractbreuk vormt.

Auteur:
Merkandi - B2B-handelsplatform

Merkandi - B2B-handelsplatform

Merkandi is een internationaal platform van groothandel voor goederen die worden aangeboden in de reguliere groothandel en bij overschotten van overschotten, productie- en opslagoverschotten, liquidatie van bedrijven, teruggave van consumenten, etc.

Vorige invoer Volgende invoer
Gratis NIEUWSBRIEF

Dagelijkse berichtgeving over nieuwe producten en nieuwigheden op Merkandi.