Het is een bekend feit dat mensen op internet eerder negatieve meningen delen. Als alles in orde is, zwijgt de opdrachtgever of aannemer meestal gewoon, ervan uitgaande dat er eigenlijk niets is om anderen over te informeren. Als er echter iets misgaat, vouwen de handen zichzelf om te schrijven.
Waar meningen een doorslaggevende invloed kunnen hebben op de ontwikkeling van de verkoop, is het de moeite waard om tevreden klanten aan te moedigen om meningen over uw bedrijf te plaatsen.
Hoe pak je dat aan?
Begin met vragen.
Soms is de eenvoudigste oplossing ook de beste oplossing. Als u tot nu toe uw aannemers of klanten niet hebt gevraagd om de transactie met u te evalueren, begin dan gewoon. Veel mensen zullen zelfs een paar warme woorden over je schrijven als je het initiatief neemt en erom vraagt.
Bied een cadeau aan.
Dit is een gebaar van dankbaarheid voor een geslaagde transactie en uw tijd. Het kan een korting zijn voor de volgende bestelling, of een paar extra stuks van een product dat vaak door de koper wordt besteld. Dergelijke gebaren worden erg goed ontvangen, ze bevestigen dat u de mening van uw aannemers echt waardeert en houdt rekening met de mening van uw aannemers.
Ervaring op Merkandi leert duidelijk dat feedback een grote invloed heeft op de beslissingen van kopers. Verwaarloos dit element van service dus niet en probeer positieve opmerkingen te krijgen van tevreden aannemers - het zal zeker zijn vruchten afwerpen bij verdere succesvolle transacties.