Groothandels, fabrikanten en distributeurs die op zoek zijn naar nieuwe markten voor hun producten, kunnen deze op Merkandi vermelden nadat ze het PREMIUM-lidmaatschap hebben gekocht en de verificatieprocedure hebben voltooid. Om het maximale uit uw Merkandi-account te halen, moeten ze echter de onderstaande tips volgen.
1. Maak uw profiel compleet en houd het up-to-date - het profiel van uw bedrijf op Merkandi is beschikbaar voor elke koper op het platform, dus u moet hen alle belangrijke informatie verstrekken over uw groothandel en de producten die u te koop aanbiedt. Houd in principe uw contactgegevens up-to-date om problemen met contact met u te voorkomen. Voeg hiervoor gewoon telefoonnummers, e-mailadressen, voor- en achternamen en de talen toe om te communiceren met de leden van uw verkoopafdeling. Het volgende is het fysieke adres van uw faciliteiten, zoals een showroom of een magazijn, en een url van uw website. Andere belangrijke informatie zijn betalingsopties en bezorgopties, die u kunt vinden in het gedeelte 'Groothandelsgegevens' van uw account. Selecteer de betalingsopties en bezorgopties die beschikbaar zijn voor kopers en gebruik de tekstvelden met de titel 'Aanvullende informatie' voor gedetailleerde informatie hierover. Tot slot wordt aanbevolen om uw bedrijf en de producten die u verkoopt te beschrijven.
2. Vermeld regelmatig nieuwe aanbiedingen, houd de vorige up-to-date - het wordt ten zeerste aanbevolen om aanbiedingen zo vaak mogelijk te vermelden. Hoe meer aanbiedingen u vermeldt, hoe meer kopers contact met u opnemen. Bovendien wordt elk van uw aanbiedingen verzonden in onze dagelijkse nieuwsbrief met de nieuwste producten, dus hoe regelmatiger u bent, hoe groter het bereik van uw aanbiedingen zal zijn. Vergeet ook uw vorige aanbiedingen niet en werk ze bij wanneer er iets verandert (d.w.z. prijs, betalingsopties of het minimum om te kopen).
3. Bereid goede beschrijvingen voor, voeg afbeeldingen toe - voordat een koper uw profiel bezoekt, zal hij waarschijnlijk enkele van uw aanbiedingen bekijken. Daarom moet u even de tijd nemen om een goede en betrouwbare beschrijving van uw product te maken. Vul alle belangrijke informatie in over het groothandelspakket en wees niet bang om onvolkomenheden te vermelden. Naast kopers van nieuwe goederen zijn er immers ook kopers die op zoek zijn naar gebruikte, opgeknapte, ongeteste of zelfs beschadigde producten. Vermijd ook algemene uitspraken in zowel de titel als de beschrijving van uw aanbod. Wees specifiek en betrouwbaar bij het beschrijven van producten, gebruik de namen van de merken of modellen, geef kopers basisspecificaties van uw te koop aangeboden voorraad, wijs op alle belangrijke informatie (bijv. ontbrekende dozen, krassen of deuken). Een goede titel en beschrijving moeten ook het type te koop aangeboden voorraad vermelden, zoals de liquidatievoorraad, overtollige voorraad, ex-leaseproducten, enz. Een ander belangrijk punt is om de authentieke foto's van het groothandelspakket te uploaden, wanneer dat mogelijk is. De authentieke foto's zien er niet alleen beter uit, maar bewijzen ook dat u daadwerkelijk eigenaar bent van de voorraad, en dit is een zeer belangrijk feit voor de meeste kopers.
4. Voeg uw aanbiedingen toe in andere talen - als u andere talen kent die worden ondersteund door Merkandi, dan moet u uw aanbiedingen vertalen naar deze talen. Dit zal het aantal potentiële kopers voor uw producten aanzienlijk verhogen. Als u geen andere taal kent die bij Merkandi wordt gebruikt, kunt u proberen uw aanbiedingen te vertalen met Google, Yandex, Bing of Yahoo.