HELLO SPRING
-30%
Voor 1 jaar INSCHRIJVING en VERLENGING
promoties kunnen niet gecombineerd worden

De beste aandelenaanbiedingen uit 150 landen

Meer dan 100 000 tevreden gebruikers

Biedt goedkoper tot 90% van de startprijs

Direct contact met wederverkopers en groothandels

Hulp en tips

Populaire onderwerpen

Merkandi is een internationaal groothandelsplatform voor groothandelaars, distributeurs, importeurs en exporteurs die actief zijn in de branche van aan- en verkoop van restantvoorraden, overtollige voorraden en productie, door consumenten geretourneerde producten, goederen na afloop van de leaseperiode en inbeslagnames, vereffening van bedrijven, enz. Onze op de belangrijkste Europese markten en in vele talen beschikbare platform zorgt voor een snelle toegang zowel tot de leveranciers van hoogwaardige goederen tegen gereduceerde prijzen als klanten die in een permanente samenwerking in de levering van pallets of containers met de goederen geïnteresseerd zijn. Als een groothandelsplatform bieden wij onze gebruikers een geavanceerd IT-systeem dat gemakkelijke en snelle uitwisseling van commerciële informatie mogelijk maakt en inkoop- en verkoopprocessen stroomlijnt. Hoe doen wij dat? Wij bieden onlinegereedschap die het leggen van zakelijke contacten in Europa en de rest van de wereld vereenvoudigen. Op Merkandi hebben de gebruikers toegang tot een breed scala aan product- en leverancierscatalogi en een geavanceerde zoekmachine. Groothandels en distributeurs, die in snelle verkoop van hun producten geïnteresseerd zijn plaatsen productadvertenties op het Merkandi-platform en gebruikers die in het kopen van de desbetreffende goederen geïnteresseerd zijn, nemen direct contact op met de adverteerder om de details van de bestelling te regelen. Het Merkandi-platform is in de eerste plaats gericht aan de groothandelaren, fabrikanten, handelsbemiddelaars, bedrijven die zich bezighouden met export en/of invoer, maar ook voor eigenaren van stationaire winkels, webwinkels en de mensen die zich bezighouden met de ambulante verkoop, ofwel verkoop op de markt of in de markthallen. Merkandi is erg populair bij veilingmeesters, gerechtsdeurwaarders en grote winkelketens.
Merkandi als een platform voor de internationale groothandel is een internationale markt, die handelspartners van over de hele wereld, gespecialiseerd in de handel in goederen van restantvoorraden, overtollige voorraden, gerechtsdeurwaarders-veilingen, vereffeningen van winkels, productiefaciliteiten, enz. bij elkaar brengt. Het platform biedt alle bezoekers volledige inzicht tot de hier aangeboden groothandelsaanbiedingen, productomschrijving, foto's en artikellijsten, indien deze door de verkopers bij het publiceren van de desbetreffende aanbiedingen werden bijgevoegd. De contactgegevens van verkopers zijn echter alleen beschikbaar voor geregistreerde en ingelogde gebruikers van Merkandi. Degenen die in het regelmatig ontvangen van aanbiedingen geïnteresseerd zijn, hebben de mogelijkheid zich op de gratis nieuwsbrief in te schrijven. Om contacten met verkopers of kopers te leggen, moet u een account bij Merkandi registreren. Op het tabblad Registratie zijn er twee soorten accounts waaruit u kunt kiezen: Standaard account PREMIUM account Na het registreren van het geselecteerde accounttype en het betalen van het jaarabonnement, ontvangt de gebruiker het bestelde servicepakket, dat in de geselecteerde optie beschikbaar is. De Standaard-accounthouders hebben toegang tot een databank van groothandelaren en kunnen met de hulp van de weergegeven informatie op de zijkant van het aanbod, met de geselecteerde verkoper direct contact (per e-mail of telefoon) opnemen. Op deze manier kunnen ze de verkoper over de te koop aangeboden goederen vragen stellen, een afspraak doen om het te controleren/te bekijken, de transactiedetails vaststellen. De Premium-accounthouders, die - na positieve verificatie - op Merkandi de verkoper-status hebben ontvangen, hebben Obok ofert, opublikowany jest również rozbudowany profil hurtownika. Za jego pomocą, zainteresowani zakupem wystawionego towaru, mogą nawiązać bezpośredni kontakt handlowy ze sprzedającymi. Wszyscy użytkownicy naszej platformy mogą liczyć na pomoc naszych współpracowników - kontakt z nami możliwy jest w wielu językach, jesteśmy dostępni drogą mailową jak i telefoniczną przez 5 dni w tygodniu. hebben toegang beide tot de databank groothandelaren, die op Merkandi de verkoopaanbiedingen plaatsen en beschikken zelf over een verkoper-account, waarmee ze een willekeurig aantal advertenties kunnen plaatsen voor de goederen van overtollige voorraden, vereffeningen of inbeslagnames door gerechtsdeurwaarders. Naast aanbiedingen wordt ook een uitgebreid profiel van de groothandel gepubliceerd. Met zijn hulp kunnen degenen in de aankoop van de weergegeven goederen die geïnteresseerd zijn, direct handelscontact met de verkopers leggen. Alle gebruikers van ons platform kunnen op de hulp van onze medewerkers rekenen – de contact met ons is mogelijk in vele talen, we zijn 5 dagen per week, zowel per e-mail als telefonisch bereikbaar.

Het vinden van een interessant product tegen een goede prijs is vaak een uitdaging. Zeker als we uit duizenden aanbiedingen kunnen kiezen. Om deze taak te vergemakkelijken, hebben we een geavanceerde zoekopdracht gemaakt.

Na het invoeren van Merkandi staat er een zoekmachine bovenaan de pagina. Het wordt gebruikt om op onze website naar goederen en groothandels te zoeken. Voer gewoon de zoekterm in en klik op het pictogram "vergrootglas" of bevestig door op ENTER te drukken. Na deze stap wordt het resultaat van onze zoekopdracht weergegeven op de subpagina van de geavanceerde zoekmachine, waarin het mogelijk is om deze te verfijnen volgens verschillende criteria.

Geavanceerd zoeken biedt u de volgende opties:

  • zoeken in het land waar de goederen zich bevinden;
  • zoeken op bedrijfstak (categorie);
  • zoeken op productgroep (meer informatie over productgroepen is te vinden op https://merkandi.pl/info/co-to-jest-retour/9);
  • zoeken op zinsdeel, waarbij gebruik wordt gemaakt van de titel, beschrijving en trefwoorden die in het aanbod zijn opgenomen;

Onthoud dat hoe meer parameters u opgeeft, hoe nauwkeuriger het zoekresultaat zal zijn. Nauwkeuriger betekent hier precisie en het gaat hand in hand met een verminderd aantal aanbiedingen om weer te geven. Gebruik daarom vakkundig en zorgvuldig de geavanceerde zoekmachine.

Bijvoorbeeld:

We willen op zoek naar een Red Bull energiedrank.

Door "Red Bull" in te voeren, ontvangen we alle aanbiedingen die deze zin bevatten (in de titel, inhoud en / of trefwoorden).

Als we echter de lijst met interessante aanbiedingen willen beperken tot een specifiek land, bijvoorbeeld Polen, zullen we dit land moeten selecteren in het menu met geavanceerde zoekinstellingen aan de zijkant (links).

Geavanceerd zoeken is een belangrijk onderdeel van Merkandi, waarmee u aanbiedingen op een nauwkeurige en gemakkelijke manier kunt vinden. Om het vinden van de meest interessante aanbiedingen verder te vergemakkelijken, nodigen wij u uit om vertrouwd te raken met de functionaliteiten van het toevoegen van groothandels aan uw favorieten en het bekijken van aanbiedingen.

Alle op Merkandi beschikbare betaalmethodes zijn pas zichtbaar in de laatste registratiefase. Nadat je het formulier hebt ingevuld en op "Registreren” hebt geklikt, word je doorverwezen naar de betaalpagina. Daar vind je 3 posities: * PayPal - hiermee kun je snel met je bankpas of direct vanaf je PayPal-account betalen. * Online betalen via Przelew24, een systeem waarmee je snel online geld kunt overschrijven. Als je deze optie kiest, word je doorverwezen naar een pagina waar je je bank kiest of betalen via bankpas kiest. * Overschrijving - naast de overschrijvingsgegevens verschijnt tevens een uit te printen blanco formulier. Wanneer je geregistreerd bent, ontvang je via e-mail een bevestiging waarin je een link naar de betaling en een proforma factuur vindt. Zo kun je steeds terugkeren naar de betaalwijze.Alle op Merkandi beschikbare betaalmethodes zijn pas zichtbaar in de laatste registratiefase. Nadat je het formulier hebt ingevuld en op "Registreren” hebt geklikt, word je doorverwezen naar de betaalpagina. Daar vind je 3 posities: * PayPal - hiermee kun je snel met je bankpas of direct vanaf je PayPal-account betalen. * Online betalen via Przelew24, een systeem waarmee je snel online geld kunt overschrijven. Als je deze optie kiest, word je doorverwezen naar een pagina waar je je bank kiest of betalen via bankpas kiest. * Overschrijving - naast de overschrijvingsgegevens verschijnt tevens een uit te printen blanco formulier. Wanneer je geregistreerd bent, ontvang je via e-mail een bevestiging waarin je een link naar de betaling en een proforma factuur vindt. Zo kun je steeds terugkeren naar de betaalwijze.
Een van de standaardtransacties bij Merkandi is de aankoop van een PREMIUM-account. De mogelijkheden die een dergelijk account biedt, zijn er zowel voor verkopers als kopers. Als een groothandelaar een dergelijke account aanmaakt om zijn aanbiedingen online te kunnen plaatsen, dan moet deze eerst onze controleprocedure doorstaan. Dat is één van de belangrijkste fases, waarbij de gegevens en de betrouwbaarheid van het bedrijf worden nagegaan voordat het kan rekenen op een geactiveerde service. Alleen wanneer het controleresultaat positief is, krijgt de groothandelaar de mogelijkheid om zijn advertenties online te plaatsen. Het controleproces duurt gewoonlijk een paar uur. In geval van een positieve beoordeling krijgt de verkoper de mogelijkheid om zijn bedrijf en zijn goederen te presenteren. Bovendien moet worden benadrukt dat de eigenlijke presentatie van het bedrijf steeds zichtbaar is voor geregistreerde gebruikers zodra het verkoopvoorstel is gepubliceerd. Daarnaast worden in een apart gedeelte ("Groothandelaren") de kenmerken van het bedrijf ruimer weergegeven. Het eerste tastbare voordeel is het positieve resultaat van de controle, wat een duidelijk signaal is voor potentiële kopers dat de verkoper te vertrouwen is. > Voorts heb je de mogelijkheid om een onbeperkt aantal aanbiedingen online te plaatsen. Als groothandelaar hoef je dus op geen enkele manier rekening te houden met beperkingen. Als PREMIUM-verkoper op Merkandi zijn er geen limieten. Het onbeperkte aantal aanbiedingen geldt voor iedere taalversie op ons platform. Dat betekent dat PREMIUM-gebruikers zowel een versie kunnen publiceren in de taal waarin zij zich hebben geregistreerd als in de overige talen, zonder extra kosten! De enige beperking, welke is bedoeld om het gebruik van ons platform zo makkelijk en comfortabel mogelijk te maken, is dat een aanbieding die in het Pools moet worden gepubliceerd, ook in het Pools moet zijn opgesteld, dat een advertentie in het Italiaans alleen in het Italiaans mag worden aangeboden enz. > PREMIUM-aanbiedingen worden gepromoot op verschillende diensten en worden gepositioneerd op Google, wat de belangstelling voor de goederen van de betrokken groothandelaar aanzienlijk zal verhogen en tot hogere verkoopcijfers zal leiden.> Voorts krijgen PREMIUM-kopers uitgebreide informatie over de Merkandi-groothandelaren, kunnen zij met hen interageren en kunnen zij de effecten of het verloop van een transactie samenvatten in een beoordeling. Deze beoordelingen worden gepubliceerd op de pagina van de verkoper. > Bovendien zijn dergelijke beoordelingen alleen zichtbaar voor PREMIUM-gebruikers en kunnen alleen zij beoordelingen opstellen. > Commentaren van andere handelaren en kopers zijn een uitstekende bron van kennis uit eerste hand die inzicht geeft in het werkelijke verloop van de aankoop en alles wat daarmee verband houdt. PREMIUM-gebruikers kunnen door hun toegang tot een dergelijke bron van informatie makkelijk een contractant kiezen omdat zij bekend zijn met de beoordelingen van partijen die al eerder met hen hebben samengewerkt.Een van de standaardtransacties bij Merkandi is de aankoop van een PREMIUM-account. De mogelijkheden die een dergelijk account biedt, zijn er zowel voor verkopers als kopers. Als een groothandelaar een dergelijke account aanmaakt om zijn aanbiedingen online te kunnen plaatsen, dan moet deze eerst onze controleprocedure doorstaan. Dat is één van de belangrijkste fases, waarbij de gegevens en de betrouwbaarheid van het bedrijf worden nagegaan voordat het kan rekenen op een geactiveerde service. Alleen wanneer het controleresultaat positief is, krijgt de groothandelaar de mogelijkheid om zijn advertenties online te plaatsen. Het controleproces duurt gewoonlijk een paar uur. In geval van een positieve beoordeling krijgt de verkoper de mogelijkheid om zijn bedrijf en zijn goederen te presenteren. Bovendien moet worden benadrukt dat de eigenlijke presentatie van het bedrijf steeds zichtbaar is voor geregistreerde gebruikers zodra het verkoopvoorstel is gepubliceerd. Daarnaast worden in een apart gedeelte ("Groothandelaren") de kenmerken van het bedrijf ruimer weergegeven. Het eerste tastbare voordeel is het positieve resultaat van de controle, wat een duidelijk signaal is voor potentiële kopers dat de verkoper te vertrouwen is. > Voorts heb je de mogelijkheid om een onbeperkt aantal aanbiedingen online te plaatsen. Als groothandelaar hoef je dus op geen enkele manier rekening te houden met beperkingen. Als PREMIUM-verkoper op Merkandi zijn er geen limieten. Het onbeperkte aantal aanbiedingen geldt voor iedere taalversie op ons platform. Dat betekent dat PREMIUM-gebruikers zowel een versie kunnen publiceren in de taal waarin zij zich hebben geregistreerd als in de overige talen, zonder extra kosten! De enige beperking, welke is bedoeld om het gebruik van ons platform zo makkelijk en comfortabel mogelijk te maken, is dat een aanbieding die in het Pools moet worden gepubliceerd, ook in het Pools moet zijn opgesteld, dat een advertentie in het Italiaans alleen in het Italiaans mag worden aangeboden enz. > PREMIUM-aanbiedingen worden gepromoot op verschillende diensten en worden gepositioneerd op Google, wat de belangstelling voor de goederen van de betrokken groothandelaar aanzienlijk zal verhogen en tot hogere verkoopcijfers zal leiden.> Voorts krijgen PREMIUM-kopers uitgebreide informatie over de Merkandi-groothandelaren, kunnen zij met hen interageren en kunnen zij de effecten of het verloop van een transactie samenvatten in een beoordeling. Deze beoordelingen worden gepubliceerd op de pagina van de verkoper. > Bovendien zijn dergelijke beoordelingen alleen zichtbaar voor PREMIUM-gebruikers en kunnen alleen zij beoordelingen opstellen. > Commentaren van andere handelaren en kopers zijn een uitstekende bron van kennis uit eerste hand die inzicht geeft in het werkelijke verloop van de aankoop en alles wat daarmee verband houdt. PREMIUM-gebruikers kunnen door hun toegang tot een dergelijke bron van informatie makkelijk een contractant kiezen omdat zij bekend zijn met de beoordelingen van partijen die al eerder met hen hebben samengewerkt.
Standard-gebruikers kunnen onze service gedurende 12 maanden gebruiken. Gedurende deze periode hebben zij toegang tot alle contactgegevens van groothandelaren die hun goederen op onze service aanprijzen. Meer specifiek beschikken zij over de volledige telefoon- en adresgegevens van ieder verkoper en krijgen zij te zien in welke talen zij contact met een bepaalde contractant kunnen opnemen. Als een groothandelaar een eigen website heeft, dan kan hij het adres daarvan op zijn profiel plaatsen. Deze informatie wordt ook bekendgemaakt aan geregistreerde Standard-gebruikers. Zij opgemerkt dat de voortdurende uitbreiding van onze database met groothandelaren geen bijkomende kosten met zich meebrengt voor de Standard-gebruiker. De eenmalige betaling voor het jaarabonnement biedt hun toegang tot de gegevens van de groothandelaren in onze database op de registratiedatum en daarna, tot op de uiterlijke geldigheidsdatum. Uiteraard kan de Standard-gebruiker gedurende de hele geldigheidsperiode rekenen op ondersteuning en technische hulp van onze Merkandi-klantenservice.Standard-gebruikers kunnen onze service gedurende 12 maanden gebruiken. Gedurende deze periode hebben zij toegang tot alle contactgegevens van groothandelaren die hun goederen op onze service aanprijzen. Meer specifiek beschikken zij over de volledige telefoon- en adresgegevens van ieder verkoper en krijgen zij te zien in welke talen zij contact met een bepaalde contractant kunnen opnemen. Als een groothandelaar een eigen website heeft, dan kan hij het adres daarvan op zijn profiel plaatsen. Deze informatie wordt ook bekendgemaakt aan geregistreerde Standard-gebruikers. Zij opgemerkt dat de voortdurende uitbreiding van onze database met groothandelaren geen bijkomende kosten met zich meebrengt voor de Standard-gebruiker. De eenmalige betaling voor het jaarabonnement biedt hun toegang tot de gegevens van de groothandelaren in onze database op de registratiedatum en daarna, tot op de uiterlijke geldigheidsdatum. Uiteraard kan de Standard-gebruiker gedurende de hele geldigheidsperiode rekenen op ondersteuning en technische hulp van onze Merkandi-klantenservice.

Ons platform biedt twee soorten accounts: Standard en PREMIUM. De functionaliteit van en de inschrijving voor de verschillende accounts houdt verband met de aard van de bedrijfsactiviteiten van onze gebruikers.

Standard-account

Dit account is ontworpen met het oog op de vele klanten die via onze service snel en makkelijk toegang krijgen tot betrouwbare en beproefde Europese groothandelaren die merkgoederen uit overschotten, vereffeningen, reekseindes, uitverkopen en openbare verkopen aanbieden. Iedere Standard-gebruiker krijgt volledig toegang tot onze database, waar zij de contactgegevens van verkopers vinden die hun goederen aanbieden op het Merkandi-platform. Contactgegevens op het verkopersprofiel – bedrijfsadres, adres van het magazijn, vaste en mobiele telefoonnummers, e-mailadressen en website van de groothandelaar.

De koper kan snel en direct contact met de groothandelaar opnemen inzake aanbiedingen op het platform en kan ook zijn eigen verzoeken om voorstellen of samenwerkingsvoorstellen weergeven.

PREMIUM-account

Dit account is er zowel voor gebruikers die alleen goederen willen aankopen en dus op zoek zijn naar nieuwe leveranciers, als gebruikers die op zoek zijn naar nieuwe afnemers van goederen van overschotten, vereffeningen en inbeslagnames.

Het PREMIUM-account biedt toegang tot de contactgegevens van verkopers op het Merkandi-platform; deze database bevat echter ook informatie waartoe Standard-gebruikers geen toegang hebben. Deze aanvullende informatie is:

- Zwarte lijst - hierop vind je onbetrouwbare verkopers die hun klanten hebben bedrogen en misbruik hebben gemaakt maar die nog steeds actief zijn op het internet, vaak onder andere namen;

- Commentaarsysteem - dit stelt je in staat je mening over verkopers op het Merkandi-platform te plaatsen en om hun betrouwbaarheid en professionalisme te beoordelen.

Een andere en erg belangrijke functionaliteit op het PREMIUM-account is de verkoopoptie. Die wordt geactiveerd nadat de verzonden registratiedocumenten positief zijn beoordeeld. De gebruikers krijgt een gebruiksvriendelijk paneel ter beschikking waarmee hij een onbeperkt aantal aanbiedingen met foto's en bijlagen online kan plaatsen, alsook een professionele showroom met meer informatie over de telefoon- en adresgegevens en het bedrijfsprofiel.

Alle geregistreerde gebruikers kunnen rekenen op een professionele ondersteuning en hulp van onze klantenservicemedewerkers. Vragen over ons platform, technische aangelegenheden en alle andere kwesties kunnen worden gemeld via elk van de hieronder vermelde communicatiekanalen.

  • telefonisch
  • via Skype
  • via e-mail.
  • Chat

Uiteraard wordt de klantenservice op dat gebied aangeboden in iedere taal die door Merkandi wordt herkend. Onze specialisten staan ter beschikking van maandag tot vrijdag, van 7:30 tot 15:30 uur (CET).

Wij doen er alles aan om zo spoedig mogelijk op alle vragen te antwoorden. Wij antwoorden op uw berichten tijdens de werkuren en in geval van vrije dagen antwoorden wij gewoonlijk op de eerstvolgende werkdag.

Denk eraan dat ook wij mensen zijn en soms ook vrije tijd kunnen gebruiken. In dergelijke gevallen ontvangt u een bericht wanneer de medewerker voor uw taalversie beschikbaar zal zijn.

Neem gerust ook contact op in een andere taal.

In de mate van het mogelijke zullen wij ook contact opnemen met klanten die er niet in zijn geslaagd om ons op te bellen. Bij iedere onderbreking in ons kantoor wordt tijdig en in iedere taalversie een bericht over de oorzaken en de duur van een dergelijk voorval op de subpagina Contact geplaatst.

Iedere Standard-gebruikt kan op ieder ogenblik overstappen naar een PREMIUM-versie. De overgang naar een hoger accounttype (van Standard naar PREMIUM) verloopt als volgt:

1. om naar een hoger account over te stappen moet je al een Standard-account hebben;

2. voorts moet je daarop ingelogd zijn;

3. op de hoofdpagina verschijnt in het gebruikerspaneel een knop “Wijzig type account”, waarop je dient te klikken;

4. de bestellingsgegevens verschijnen en deze moeten worden bevestigd;

5. na de bevestiging word je doorverwezen naar de subpagina voor de betaling;

6. wanneer betaling is verricht en wij het geld hebben ontvangen, wordt het bestaande account omgezet in een PREMIUM-account.

Bij problemen met de betaling kun je contact opnemen met onze klantenservice. De contactgegevens vind je onder Contact.

 

Iedere gebruiker ontvangt een btw-factuur voor het aangekochte Merkandi-abonnement. Denk eraan dat de originele factuur pas geactiveerd wordt wanneer wij je betaling hebben ontvangen. Als het account is geactiveerd op basis van een betalingsbewijs, dan kan het zijn dat de originele factuur pas 1 à 2 dagen later verschijnt. Elektronische facturen zijn volledig aanvaardbaar volgens de wettelijke bepalingen in ons land, maar als je toch een papieren factuur wilt, dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice en dan sturen wij je deze toe. Iedere gebruiker ontvangt een btw-factuur voor het aangekochte Merkandi-abonnement. Denk eraan dat de originele factuur pas geactiveerd wordt wanneer wij je betaling hebben ontvangen. Als het account is geactiveerd op basis van een betalingsbewijs, dan kan het zijn dat de originele factuur pas 1 à 2 dagen later verschijnt. Elektronische facturen zijn volledig aanvaardbaar volgens de wettelijke bepalingen in ons land, maar als je toch een papieren factuur wilt, dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice en dan sturen wij je deze toe.

De speciale zone is een plaats gereserveerd voor de meest actieve gebruikers die meer verwachten en op zoek zijn naar de beste aanbiedingen. Gebruikers zullen hier speciaal geselecteerde aanbiedingen vinden die niet beschikbaar kunnen worden gemaakt voor het publiek om redenen als:

  • overeenkomst met de producent, die de publicatie van aanbiedingen in een openbare vorm verbiedt;
  • de goederen hebben verkoopbeperkingen in bepaalde landen;
  • de prijs van de goederen kan niet openbaar worden gemaakt;
  • het product is van een merk voorzien, maar de verdere distributie ervan is onderhevig aan beperkingen.

De bovenstaande beperkingen worden meestal opgelegd door de merken zelf, producenten of distributeurs en zijn niet onderhandelbaar. Producten die onder deze beperkingen vallen, kunnen daarom niet op openbare verkoopkanalen worden aangeboden. In Merkandi kennen we deze specificiteit van de groothandelsmarkt en daarom hebben we besloten om aan de behoeften van gebruikers te voldoen door een gesloten speciale zone te creëren.

Kopers die geïnteresseerd zijn in dit soort aanbiedingen kunnen via het paneel van de gebruiker toegang tot de speciale zone kopen. Na het aanschaffen van toegang kan de gebruiker speciale aanbiedingen van de hoofdpagina en in individuele categorieën bekijken. Toegang tot de speciale zone is geldig gedurende 12 maanden vanaf de datum van aankoop en is nauw verwant aan de geldigheid van de rekening.

De verkoper, die merchandise dat één van deze voorwaarden voldoet, kunnen hun aanbiedingen in een speciale ruimte te publiceren door het vakje hebben "aanbod is alleen zichtbaar voor een selecte groep gebruikers met toegang tot een speciale zone", in de vorm van publicatie van het aanbod. Na publicatie van een dergelijke aanbieding is deze alleen zichtbaar voor gebruikers die toegang hebben verkregen tot de speciale zone. Gebruikers die geen toegang tot een speciale ruimte hebben, kan het hun aanbod te publiceren.

Special Zone is een innovatieve functionaliteit Merkandi platform voor zowel kopers als verkopers. Kopers hebben toegang tot unieke aanbiedingen, niet gepubliceerd op andere websites, maar de verkopers hebben de mogelijkheid om goederen te presenteren die vallen onder verkoop- en distributierestricties en contact met kopers die op zoek zijn naar dergelijke producten.

Speciale Zone biedt dus de perfecte aanvulling op de basis voor goederen die, vanwege de beperkingen van de verkoop, niet kan worden aangetoond in de openbare pagina's van de groothandel.

Reacties op het platform worden uitgegeven door kopers voor verkopers. Afhankelijk van hun type en aantal kunnen ze vertrouwen in uw bedrijf genereren en de verkoop verhogen of uw potentiële klanten afschrikken. Hoe werkt het opmerkingensysteem van Merkandi? Hieronder vindt u praktische tips.

Hoe werken opmerkingen over Merkandi?
Elke koper heeft het recht om een ​​opmerking te maken over een voltooide transactie, mits er niet meer dan 2 maanden zijn verstreken sinds de datum van de factuur van de verkoper. De opmerking kan van drie soorten zijn: positief, neutraal of negatief. In het geval van een negatieve - gaat het naar ons team. Als het correct is geformuleerd, wordt het overgebracht naar de wachtrij van lopende publicaties en wordt er een systeemmelding naar de verkoper gestuurd. Vanaf dat moment krijgt elke groothandel 7 dagen de tijd om de zaak met de koper te verduidelijken of ons te melden dat de transactie niet heeft plaatsgevonden. Als de koper het gedurende deze tijd wil verwijderen of als we geen bewijs van de transactie kunnen verkrijgen na het melden van de afwezigheid door de groothandel, verwijderen we deze en informeren we beide partijen. Anders wordt het na 7 dagen gepubliceerd en ontvangt de groothandel een melding.


Het tweede element van het reactiesysteem is de verkopersbeoordeling in 4 categorieën:
- overeenstemming van het artikel met de beschrijving
- contact met de verkoper
- levertijd
- verzendkosten
Elk van deze categorieën kan worden beoordeeld van 1 tot 5 sterren. Vervolgens wordt de gemiddelde mening van alle commentatoren gemiddeld en weergegeven in het profiel van de verkoper.

Kan ik een negatieve reactie uit mijn profiel verwijderen?
Elke opmerking kan worden verwijderd als de koper ons meldt dat het geschil is opgelost en een oplossing met de groothandel heeft gevonden. In gerechtvaardigde gevallen verwijderen we opmerkingen wanneer blijkt dat de transactie niet heeft plaatsgevonden. In andere gevallen bemiddelen wij niet in geschillen over opmerkingen. Elke koper heeft de mogelijkheid om een ​​negatieve opmerking achter te laten en de groothandel, met de aangegeven uitzonderingen, heeft niet het recht om verwijdering te vragen.

Zorgen voor reputatie en het vermijden van negatieve opmerkingen
Negatieve opmerkingen hebben ongetwijfeld een negatieve invloed op de verkoop en het vertrouwen van de klant. Daarom raden we elke groothandel aan om vanaf de eerste dag positieve opmerkingen te krijgen. Er zijn verschillende redenen voor dit advies:
- positieve opmerkingen vergroten de geloofwaardigheid van de verkoper
- als u negatieve opmerkingen ontvangt, verminderen positieve opmerkingen de sterkte en kunt u de reputatie op een hoog niveau handhaven
- een groot aantal positieve reacties genereert meer omzet.

Hoe kopers aanmoedigen om reacties achter te laten?
Niemand hoeft aangemoedigd te worden om negatieve opmerkingen te publiceren, terwijl kopers in het geval van positieve ervaringen niet zo bereid zijn hun mening te delen. Daarom bevelen wij verschillende methoden aan voor het verkrijgen van positieve meningen die bekend en gecontroleerd zijn door onze groothandelaren:
- bestellingskorting of volgende bestelling
- freebies toegevoegd aan de bestelling als onderdeel van het publiceren van reacties
- het aanbieden van goederen van betere kwaliteit als compensatie voor het advies

Wat te doen als een koper een oneerlijke opmerking heeft geplaatst?
Als om welke reden dan ook de opmerking oneerlijk en onwaar is, heeft elke verkoper de mogelijkheid om deze te beantwoorden. In een dergelijke situatie zal ook een antwoord verschijnen onder de profielcommentaar, waardoor potentiële kopers de mening van beide partijen over de transactie weten en de mogelijkheid krijgen om zich te verdedigen tegen oneerlijke kopers.

Er is nog een belangrijk ding dat het vermelden waard is. Merkandi is een platform in veel verschillende landen en in vele talen. Als u een opmerking ontvangt, ongeacht de taal van de publicatie, vertalen onze specialisten deze in alle andere beschikbare talen. Op deze manier ontvangt de groothandel positieve opmerkingen in elke beschikbare, en krijgt positieve feedback in één versie. Natuurlijk geldt dezelfde situatie ook voor negatieve en neutrale opmerkingen.

We raden iedereen aan om het reactiesysteem te gebruiken om groothandelaren te belonen voor professioneel uitgevoerde transacties en om anderen te waarschuwen voor oneerlijke aannemers. Zowel opmerkingen als verkoopevaluaties in het geval van een klantdeal leveren altijd positieve resultaten op voor beide partijen bij de transactie

 

 

Ik ben bedrogen, kan ik iets anders doen dan een negatieve reactie plaatsen?
Dankzij het feit dat we onze verkopers verifiëren, de authenticiteit van de goederen controleren en gebruikers in staat stellen opmerkingen te plaatsen, vergroten we de beveiliging van transacties op ons platform aanzienlijk. Er zijn echter situaties waarin verkopers om verschillende redenen de contractvoorwaarden niet naleven. In dit geval is de eerste stap die de koper moet nemen, de publicatie van een negatieve opmerking in het profiel van de verkoper - dit is meestal voldoende om de transactie succesvol te voltooien.


Als de opmerking niet het verwachte resultaat opleverde, moet de koper de kwestie melden bij het plaatselijke politiebureau. Het is de moeite waard om een ​​set documenten te hebben die alle fasen van de transactie bevestigt. Meer informatie over dit onderwerp vindt u in onze gids over goede praktijken bij het maken van transacties.


Omdat we niet bemiddelen in transacties tussen gebruikers, kunnen alle acties van onze kant om het geschil op te lossen pas worden ondernomen na bevestiging van het indienen van een melding bij de politie, die moet worden gevraagd bij het leveren van bewijs.

Ja, particulieren kunnen ook een account maken op Merkandi. Houd er echter rekening mee dat een klein deel van onze groothandelaren alleen goederen aan bedrijven verkoopt. Bovendien moet u een actief bedrijf hebben om op Merkandi te kunnen verkopen.
Alvorens hun aanbiedingen te publiceren, ondergaat elke groothandelaar een verificatieprocedure. Een dergelijke verificatie is bedoeld om uw veiligheid tijdens transacties te vergroten. Daarnaast controleren we ook aanbiedingen op merkproducten om de authenticiteit en oorsprong van dergelijke goederen te bevestigen.

De wereld streeft naar meer en meer digitalisering. Naarmate het vordert, verschijnen er steeds meer bedreigingen. Een van de meest voorkomende bedreigingen is Phishing.

Wat is phishing?
Het is een poging om gegevens te phishing door zich voor te doen als een persoon, bedrijf of instelling. Hier zijn enkele voorbeelden van hoe oplichting werkt:

  • Phishing-inloggegevens via een nepwebsite - criminelen maken een identieke kopie van de website, maar op een ander internetadres. Vervolgens sturen ze mailing die zich voordoet als geïnteresseerde klanten of het bedrijf zelf met een verzoek om in te loggen / een specifieke aanbieding te bekijken. Wees in dergelijke gevallen waakzaam. De eenvoudigste manier om dit te voorkomen, is door tijdens het inloggen naar de adresbalk te kijken. Als het anders is dan merkandi.pl of een ander van de merkandi-domeinen, moet u zich niet aanmelden, de website van Merkandi bezoeken en een dergelijke situatie onmiddellijk melden aan de klantenservice. Het is ook vermeldenswaard dat criminelen vaak verschillende soorten trucs gebruiken om het domein vergelijkbaar te maken met het oorspronkelijke. Voorbeelden: Merkondi.pl of merkandi.pl.domainname.com. In het eerste geval zien we een typefout in de naam, die gemakkelijk over het hoofd wordt gezien, terwijl in het tweede geval een subdomein dat identiek is aan het domein, echter niet het Merkandi-domein is.
  • Phishing per e-mail - criminelen verzenden e-mail vanuit een bedrijfsachtig domein, vragen om een ​​inlogwachtwoord, verzenden documenten, enz. Tegelijkertijd zorgen ze voor de details - door berichtsjablonen te verzenden die de website en voetteksten van medewerkers van de klantenservice daadwerkelijk gebruiken. Voordat u reageert op een e-mail waarin om gevoelige gegevens wordt gevraagd, moet u altijd controleren wie de afzender is - al onze agenten gebruiken alleen adressen in het merkandi-domein - name@merkandi.domain.

Dit zijn slechts twee voorbeelden van de meest populaire aanvallen. Er zijn er zeker meer en elk van hen kan zijn eigen variëteiten hebben, die alleen afhankelijk zijn van de creativiteit en sluwheid van criminelen.

Vanwege evoluerende bedreigingen hebben we besloten een proactieve oplossing te gebruiken in de vorm van verplichte tweefactor-accountaanmelding. Wanneer u probeert in te loggen, wordt u na het invoeren van uw gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd om een ​​activeringscode die naar uw e-mailadres wordt verzonden. Op deze manier kan de crimineel niet inloggen op uw account, zelfs als u uw inloggegevens verliest.

Heb ik het nodig? Er staat niets interessants op mijn account op Merkandi
Veel mensen denken ten onrechte dat criminelen niet geïnteresseerd zullen zijn in hun account. Dit is niet waar om twee redenen:

  1. Als u een verkoper bent, kan uw account gevoelige gegevens bevatten, zoals klant- en transactiegegevens. Deze gegevens kunnen door de crimineel worden gebruikt om een ​​nieuwe aanval of chantage op te stellen. Er zij aan herinnerd dat de toepasselijke bepalingen van de AVG ook opleggen aan elke ondernemer die dit soort gegevens op de best mogelijke manier beveiligt.
  2. Uw account kan worden gebruikt om aanvallen op andere mensen te coördineren. De crimineel uit uw account kan namens u informatie en berichten naar uw klanten sturen. Op deze manier kan hij bijvoorbeeld aanbiedingen publiceren en vervolgens geïnteresseerde partijen vragen om de bestelling te betalen op de door hem opgegeven rekening. Hoewel u mensen niet op deze manier bedriegt, verliest het het imago van uw bedrijf en kan het problemen met de wet veroorzaken, want totdat de zaak is opgehelderd, bent u de persoon die geld van klanten heeft afgeperst.


Gegevens zijn van mij gestolen, wat te doen?
Meld de zaak onmiddellijk bij de klantenservice van Merkandi, wijzig het accountwachtwoord in Merkandi en zorg ervoor dat niemand uw e-mailadres heeft gewijzigd in de accountinstellingen. Als u het wachtwoord gebruikt om in te loggen op Merkandi, ook op andere plaatsen - wijzig het ook op andere plaatsen.

Belangrijke opmerking
Twee-factor login is geen extra beveiligingslaag, die de beveiliging verhoogt, maar geen 100% beveiliging garandeert. Het maakt het hacken van uw account met gestolen gegevens veel moeilijker, terwijl er phishing-methoden zijn waarbij de bevestigingscode ook wordt opgelicht, dus u moet nog steeds de sites waar u zich aanmeldt controleren op mogelijke phishing-zwendel.


Het Merkandi-team werkt voortdurend aan de beveiliging van gegevens en gebruikersaccounts door nieuwe functionaliteiten te introduceren.

Het bieden van het hoogste niveau van klantenservice is een zeer goede handelspraktijk, vooral voor verkopers. Een van de meest voorkomende fouten in de groothandel is het negeren van de reacties op berichten van kopers / verkopers.
Merkandi is een internationaal platform waarop we veel nadruk leggen op goed contact en zakelijke relaties tussen gebruikers. Om een ​​hoog serviceniveau te garanderen, geven we om indicatoren en statistieken van de reactie op berichten. Daarom kunt u meldingen van ons ontvangen als uw paneel onbeantwoorde berichten bevat.

Waarom doen we dit?

  • Om u te informeren over ongelezen berichten - soms gebeurt het dat de berichten naar uw spam-inbox gaan of dat ze over het hoofd worden gezien. Wij zorgen ervoor dat er geen bericht aan u ontsnapt.
  • Om u te informeren over goede bedrijfspraktijken - veel mensen weten niet dat het niet reageren op berichten een negatieve invloed op hun bedrijf kan hebben. We proberen uit te leggen waarom het beantwoorden van berichten zo belangrijk is.
  • Om uw omzet te verhogen - als u vandaag niet antwoordt, is de gebruiker mogelijk niet binnen een week geïnteresseerd in uw aanbieding. U moet iedereen van dienst zijn om de verkoop te maximaliseren.
     

Waarom is dit belangrijk?
Stel je voor dat je een winkel runt. Een klant komt erin en stelt een vraag. In hoeveel gevallen bent u een situatie tegengekomen waarin de verkoper doet alsof hij de klant niet ziet? We zijn nog nooit zo'n situatie tegengekomen, dus waarom zou het anders zijn in e-commerce?
Zoals we eerder vermeldden, als de klant vandaag geen antwoord ontvangt, kan hij of zij de volgende keer helemaal geen contact met u opnemen. Daarom is het beter om 'Ik ben niet geïnteresseerd', 'Nee, dank u', enz. Te schrijven, dan niets terug te schrijven. Dergelijke korte informatie kost u een paar seconden, maar het zal de klant niet zoveel ontmoedigen als geen antwoord.
 

Kunnen we een antwoord nodig hebben?
Dat kan niet, omdat ons doel is gebruikers bewust te maken en de respons te verhogen. We kunnen u niet dwingen om te antwoorden, maar we zullen altijd contact met u opnemen voor onbeantwoorde berichten. Als we geen antwoord van u ontvangen, zullen we u vragen contact met ons op te nemen. Als we binnen twee weken geen reactie van u ontvangen, behouden we ons het recht voor om de optie van de verkoper op uw account uit te schakelen.

Online bedreigingen komen steeds vaker voor en phishing wordt slimmer. U kunt uw online beveiliging echter aanzienlijk verbeteren met een paar basisregels:

  • Merkandi vraagt ​​nooit om een ​​wachtwoord voor de gebruikersaccount op het platform of om een ​​ander wachtwoord voor e-mail of andere services;
  • Zorg er altijd voor dat u zich aanmeldt bij het merkandi-domein (merkandi.com, merkandi.de, merkandi.fr) en dat de inlogpagina beveiligd is met een certificaat;
  • Controleer altijd of het bericht dat u hebt ontvangen, is verzonden vanuit het juiste merkandi-domein (merkandi.com, merkandi.de, merkandi.fr, etc.). We sturen nooit berichten van andere adressen;
  • Neem bij twijfel over de authenticiteit van het ontvangen bericht onmiddellijk contact op met onze klantenservice. Stuur ons indien mogelijk het ontvangen bericht ter verificatie naar klantenservice@merkandi.nl.
  • Als u slachtoffer bent van phishing, meld dit dan onmiddellijk aan ons team.


Wat is phishing en hoe werkt het?
Phishing is een poging om iemands gegevens te stelen, waarbij een crimineel zich voordoet als een bedrijf of een andere persoon. In dergelijke situaties bevatten de verzonden berichten meestal informatie over accountblokkering, deactivering van sommige functionaliteiten, niet-betaling van de bestelling, enz., En een link om een ​​gevraagde actie uit te voeren. Deze link leidt meestal naar een pagina die identiek is aan het origineel, maar in werkelijkheid is het slechts een kopie ervan op een compleet ander adres. Deze site vereist meestal dat we inloggen, waarna de gegevens naar de impersonator gaan. Een voorbeeld van zo'n pagina is hieronder:

Hoe dit te voorkomen?
Controleer het domein. Als het domein verschilt van de Merkandi-domeinen (merkandi.pl, merkandi.com, merkandi.fr, merkandi.com, etc.), log dan niet in!
Controleer of de verbinding op de site is gecodeerd - er moet een hangslot met een geldig certificaat aan de linkerkant van het URL-adres zijn. Als uw browser u informeert dat de site niet veilig is - log dan niet in!

Ik heb inloggegevens verstrekt op een nepwebsite, wat moet ik doen?

  • Meld u onmiddellijk aan onze klantenservice voor assistentie. We raden u tegelijkertijd aan het volgende te doen:
  • Wijzig het wachtwoord van uw Merkandi-account.
  • Als u hetzelfde wachtwoord op andere portals of websites hebt gebruikt, raden we u aan dit ook te wijzigen.
  • Meld u af bij andere sessies op andere apparaten.

Om een ​​zo groot mogelijk bereik en aantal potentiële klanten te garanderen, worden alle op Merkandi gepubliceerde aanbiedingen automatisch vertaald. Het werkingsprincipe is eenvoudig: bij het publiceren van een aanbieding vult de verkoper de taal in waarin hij dit kan doen, terwijl voor alle andere talen de vertalingen automatisch binnen 24 uur worden voltooid.

 

Afmelden voor automatische vertalingen

We hebben deze functionaliteit geïntroduceerd vanwege talloze verzoeken en vragen van gebruikers. Als u een verkoper bent op Merkandi en u om welke reden dan ook niet wilt dat uw aanbiedingen automatisch in andere talen worden gepubliceerd, neem dan contact op met onze klantenservice om de automatische vertaaloptie uit te schakelen. Als het echter maar één aanbieding betreft, hoeft u alleen maar het bewerkingsveld in de lijst met aanbiedingen te selecteren en de titel, beschrijving en tags te verwijderen uit de taal die u wilt annuleren. Na het opslaan van de wijzigingen wordt de automatische vertaling verwijderd.

 

Voordelen van automatische vertaling van aanbiedingen

Naarmate de tijd vordert, wordt handelen gemakkelijker. Handel met andere landen, met name binnen de Europese Unie, is uiterst eenvoudig geworden. Om kopers te ontmoeten die op zoek zijn naar goederen ongeacht hun land van herkomst en verkopers willen ondersteunen die op zoek zijn naar nieuwe markten, hebben we daarom de functionaliteit gecreëerd van automatische vertaling van aanbiedingen. Aanbiedingen worden vertaald met tools zoals Google Translate, Yandex en DeepL om de beste kwaliteit en resultaten te garanderen.

U heeft hulp nodig?

Gratis NIEUWSBRIEF

Dagelijkse berichtgeving over nieuwe producten en nieuwigheden op Merkandi.